Handelsbetingelser

Revideret den 28. november 2014

Baby Solutions ApS, Skivevej 136, 7500 Holstebro
info@babysolutions.dk, +45 2987 3386, CVR. nr. 31 94 04 78

Hvem kan handle i webshoppen?
Kun personer med bopæl i Danmark kan handle i webshoppen. Det omfatter ikke Grønland og Færøerne.

Dokumentation og vejledning?
På hjemmesiden finder du dokumentation og vejledning om vores produkter. Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du altid rette henvendelse på salg@babysolutions.dk

Betaling?
Vi modtager bankoverførsel og Mobile Pay. Ved bankoverførsel mister du indsigelsesretten.
Ved varer afhentet i butikken modtages også kontanter, Swipp og Mobile Pay.
Alle priser er angivet i danske kroner DKK inklusiv moms.

Levering?
Vi leverer indenfor 2-5 dage. Du kan også ønske at modtage en besked, når dine varer er pakket og klar til afhentning i vores butik.
Der tages forbehold for udsolgte varer.
Vi leverer med Post Danmark. Fragt og håndteringsgebyr er kr. 60 uanset, hvor meget, du køber for.

Hvis du fortryder dit køb?
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen gives ved at kontakte os på mail: salg@babysolutions.dk eller på brev: Baby Solutions ApS, Skivevej 136, 7500 Holstebro. Du kan ikke fortryde dit ved at kontakte os på telefon.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular som sendes med retur. Den er medsendt din ordrebekræftelse/vare.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen, uanset om du har haft kontakt til os.

Returnering?
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til vi modtager den.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Du kan ikke returnere følgende varer:

  • fødevarer – herunder te, kosttilskud etc.
  • varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

Du mister din fortrydelsesret, hvis:
Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Baby Solutions ApS, Skivevej 136, 7500 Holstebro

Du kan fortryde købet ved at give tydelig skriftlig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores bytte- og returneringsformular, som du finder her.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fejl og mangler – (reklamation)?
Eventuelle fejl eller mangler ved levering af vores produkter, skal påberåbes inden en uge efter, at du har opdaget fejlen.
Det er din pligt, at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til Baby Solutions.

Når du handler på www.babysolutions.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Særlige vilkår
For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, der er stillet dig i udsigt.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til: Baby Solutions ApS, Skivevej 136, 7500 Holstebro

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.Brug gerne vores retur skema her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

Handelsbetingelserne gælder for fysiske varer købt i vores webshop. Ved køb af ydelser henviser vi til vores forretningsbetingelser, som du finder her.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)?
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
    Navn
    Adresse
    Telefonnummer
    E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Baby Solutions ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for selskabet og den daglig leder for Baby Solutions ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.babysolutions.dk er Trine Flørnæss, daglig leder.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.babysolutions.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Baby Solutions ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Baby Solutions ApS via e-mail (info@babysolutions.dk).

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til: Baby Solutions ApS, Skivevej 136, 7500 Holstebro, salg@babysolutions.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.